Chiar ai nevoie de un serviciu de branding?

Când ai nevoie de un serviciu de branding?

Esti o clinica medicala, un atelier de croitorie, un service auto, un magazin online sau un start-up si aflii, din toate mediile, ca este important sa ai o identitate de brand. Dar de ce sa investesc in servicii de branding? – te vei intreba, mai ales daca resursele financiare sunt limitate.

Daca esti start-up sau firma mica…

Daca esti la inceput de drum sau daca investitia intr-un process de branding este precedata de nevoie mai stringente, precum stocuri, promovare etc, atunci iti voi spune, cu onestitate, ca este bine sa mai astepti si sa nu investesti intr-un serviciu care se amortizeaza pe termen lung.

In schimb, trebuie sa ai in vedere, ca ai nevoie de un logo si de declinarea acestuia pe materialele promotionale pe care le folosesti in scop de marketing (brosuri, roll-ul, carti de vizita, semnatura e-mail, design de ambalaj etc). De aceea, te sfatuiesc ca atunci cand doresti crearea acestor materiale, sa te feresti sa le faci cu programe de creare logo online sau cu amatori, deoarece, in primul rand, nu le vei la avea la rezolutia necesara si, atunci, te va costa o caruta de bani sa le refaci, cand vei vedea ca ies pixelate sau culorile au alte nuante decat identitatea realizata). Iar apoi, sa ai grija, ca este foarte posibil, ca logo-ul pe care il creezi tu online sa nu fie original deoarece template-ul pe care il folosesti tu, chiar daca schimbi pe aici-pe acolo culorile, este free si poate fi folosit de oricine. Iar, in timp, daca vei ajunge un nume in domeniul tau de activitate, avand un logo free, concurenta il va putea prelua.

Logo – ca prim pas in procesul de branding

De aceea, atunci cand iti doresti creare unui logo si folosirea acestuia pe material promotionale, asigura-te ca va fi un logo original, pe care s ail poti inregistra la OSIM, si ca este un logo in format vectorial, care respecta atat formatul de culoare pentru online, cat si pe cel pentru print si negativul.

Daca esti o firma in crestere…

Daca esti o firma in crestere, ti-ai dat seama ca, pentru a rezista pe o piata extrem de concurentiala, este foarte important sa te diferentiezi. Si cum te poti diferentia, vanzand aceleasi produse sau servicii decat concurenta, decat prin calitatea produselor, care, insa, este perceputa emotional de clienti si mai putin rational.

Daca iti doresti ca sa nu fi perceput ca inca o firma in domeniul tau de activitate, ci acea firma care ofera plusvaloarea dorita de client si isi respecta promisiunea, atunci este important sa investesti intr-un serviciu de branding.

Pozitionarea – elementul cheie inr-un proces de branding

De ce aleg clinica stomatologica no name de la parterul blocului? Pentru ca este foarte aproape sau pentru ca are preturile cele mai mici.

Pozitionandu-te asa, ai grija ca mereu va exista o alta clinica mai aproape sau cu preturi si mai mici si, in acest fel, nu vei putea rezista pe termen lung.

Daca, in schimb, doresti sa te diferentiezi prin tehnologia ultraperformanta, prin echipa sau prin alte asset-uri, este foarte bine, dar ai grija sa nu sune a lauda de sine. Iar oamenilor nu le place cand firmele se lauda singure.

Oamenii vor, din ce in e mai mult, ca firmele sa fie sincere si sa le transmita exact acele carcteristici care le fac diferite si care ii ajuta pe acestia. Iar oamenii au din ce in ce mai putin timp liber. De aceea, efortul nostru este sa fim convingatori din prima.

Un serviciu de branding nu inseamna un proces de cosmetizare a produselor sau serviciilor oferite. Un serviciu de branding este intoarcerea la orginea afacerii, la acel DE CE fac acest business si ce vreau sa ofer clientilor mei?

Despre branding, cu onestitate

Ce face o agentie de branding in plus este sa preia acest DE CE si sa il puna in oglina cu CUM ofer mai bine aceste produse sau servicii, pentru ca, la final, si clientii tai sa fie multumiti, dar, mai ales, tu, ca owner, sa stii cum te pozitionezi fata de competitie si cum poti oferi ce e mai bun din business-ul tau clientilor tai.

O agentie de branding profesionista nu trage 2 linii intr-un program de editare grafica si iti spune, la final: Iata, aceasta este noua ta identitate. O agentie de branding vede de unde ai plecat, unde ai ajuns si unde puteai sa ajungi daca iti puneai mai bine in valoare afacerea: de la promovare, la identitatea vizuala, colectiv, profesionalism, verticalizarea serviciilor etc.

O agentie de branding va extrage din modelul tau de business acele aspecte sanatoase, care te ajuta in ceea ce oferi ( de la un plan de business corect etapizat si bugetat, la echipa de lucru, customer care, imaginea site-ului sau produselor la raft, comunicarea in piata), si iti va recomanda sa corectezi acele aspect care nu sunt productive (o imagine invechita, disfunctionalitati intre departamente, probleme in flow-ul furnizor-tu-client etc).

Vei spune, poate, ca acesta este mai mult decat un proces de branding, ci este un process de analiza de business. Nu, nu este mai mult, ci este modul sanatos de lucru, in care imaginea pe care o oferi clientului va coincide cu serviciile oferite (chiar si in cazul comercializarii de produse, nu doar prestari de servicii).

Branding-ul incepe atunci cand corectam principalele disfunctionalitati

Daca nu extragem ce este bun din arborele de business, cum vom putea crea un business sutenabil pe termen lung?

Poate ca si tu, chiar in acest moment, te confrunti cu anumite problem in dezvoltarea business-ului tau. Iti propunem sa le discutam si sa venim cu perspectiva din exterior asupra a accea ce se poate imbunatati. Scrie-ne cu incredere si hai sa vedem ce putem face pentru a da elan afacerii tale!